poniedziałek, 19 grudnia 2011

Mięśnie brzucha

   Większość kobiet zmaga się z problemem nadmiernej tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Próbując z nią walczyć podejmuje (albo i nie zależy czy komuś się chce i czy ma taką potrzebę) różne ćwiczenia, chyba jedną z najbardziej znanych metod jest

                                                           AREOBICZNA    6  WEIDERA


Jest chyba jedną z najbardziej znanych metod zwalczania tłuszczyka i rzeźbienia brzucha.
Sama podchodziłam do tego ćwiczenia kilka razy nie pamiętam czy jakikolwiek w życiu w ogóle dokończyłam ostatnio doszłam do 20stegi dnia i nie widziałam efektów może źle coś robiłam nie spinałam się za bardzo za szybko choć wydawało mi się że wszystko jest ok po prostu nic mi nie dawało albo ja nic nie widziałam więc odpuściłam.
Moje koleżanki też robiły te ćwiczenie i dochodziły do 14-18dni rezygnując niechęć? lenistwo? Nie wiem jedna mówiła że coś czuje ale jej czas nie pozwala bo codziennie trzeba a druga nic nie widziała i miała dość
za to kolega dotrwał do końca i miał efekty! Może właśnie to jest nasz błąd? że nie dotrwałyśmy? hm za to inna koleżanka dotrwała do 38dnia i nie była zachwycona a więc o co chodzi?! Może dieta? może kolega chodził na siłownię?Nie jestem pewna.

Sama osobiście wolę przez 20min robić brzuszki(przeróżne) niż 6weidera, bo tam też chodzi o to żeby codziennie ćwiczyć...
Jeśli szóstka ma być skuteczna musisz skrupulatnie przestrzegać całego programu czyli ile serii i powtórzeń każdego ćwiczenia należy wykonać danego dnia. Nie pozwól sobie na więcej niż jeden dzień przerwy, inaczej trening nie da spodziewanego rezultatu. Jeśli chcesz cieszyć się z rewelacyjnych efektów musisz ćwiczyć codziennie! Przygotuj się, że będzie bolało. Mięśnie będą dawały o sobie znać. Nie porzucaj jednak ćwiczeń, pomyśl o rezultatach i idealnym brzuchu, którym będziesz mogła pochwalić się na plaży. Żeby wspomóc trening, przez sześć tygodni powstrzymaj się od wielkiego obżarstwa, fast foodów i słodyczy. Pij dużo wody. Trzymaj się programu, a za sześć tygodni nie uwierzysz, że brzuch może być taki płaski.



                                                              ĆWICZENIA

Skręty tułowia
Usiądź na poduszce sensomotorycznej. Ugnij kolana i oprzyj stopy płasko na podłodze. Rozstaw łokcie na boki, chwyć w dłonie niewielką piłkę i ściśnij ją. Odchyl tułów do tyłu o ok. 45 stopni. Napnij mięśnie brzucha i skręcaj tułów raz w prawo, raz w lewo.
* Wersja łatwiejsza
Zrób ćwiczenie, siedząc na macie i ściskając niewielką poduszkę. 







Opuszczanie tułowia
Usiądź na poduszce sensomotorycznej. Ugnij kolana i oprzyj stopy płasko na podłodze. Wyciągnij proste ręce przed siebie, napnij mocno mięśnie brzucha i odchyl tułów do tyłu o ok. 45 stopni. Wytrzymaj chwilę i wróć do pionu. Nie garb się ani nie wyginaj dolnej części kręgosłupa.
* Wersja łatwiejsza
Zrób ćwiczenie, siedząc na macie.
   


Unoszenie nóg
Usiądź na poduszce sensomotorycznej. Ugnij kolana i oprzyj stopy płasko na podłodze. Wyciągnij proste ręce przed siebie i napnij mocno mięśnie brzucha. Odchyl tułów w tył o ok. 45 stopni, jednocześnie prostując i unosząc prawą nogę. Wróć do pozycji wyjściowej. Odchyl tułów ponownie, tym razem prostując lewą nogę. Powtarzaj naprzemiennie.
* Wersja łatwiejsza
Zrób ćwiczenie, siedząc na macie.

Nożyce
Połóż się na plecach, oprzyj dłonie za głową. Napnij mięśnie brzucha i unieś wyprostowane nogi tak, aby między nimi a podłogą powstał kąt ok. 45 stopni. Ugnij prawe kolano, przyciągając je do klatki piersiowej, i jednocześnie unieś głowę i barki w jego kierunku. Opuść głowę, prostując prawą nogę. Następnie unieś ją ponownie, zginając lewą nogę. Powtarzaj naprzemiennie.
* Wersja trudniejsza
Opuść wyprostowaną nogę niżej.

Opuszczanie kolan
Uklęknij i oprzyj się na przedramionach tak, aby łokcie znalazły się pod barkami. Ułóż dłonie tak, aby ich grzbiety były skierowane na zewnątrz. Napnij mocno mięśnie brzucha i powoli odstawiaj stopy w tył, aż nogi się wyprostują. Na przemian uginaj i prostuj kolana, nie wypychając pupy w górę.
* Wersja łatwiejsza
Nie uginaj kolan – wytrzymaj 30 sekund nieruchomo. l W niedzielę zrób sobie przerwę




Co robić by mieć płaski brzuch? Nie TYLKO ćwicznia

Stosuj specjalne kosmetyki
Preparaty do pielęgnacji brzucha zawierają składniki ujędrniające skórę i pobudzające spalanie tłuszczu (kofeina, wyciąg z zielonej herbaty, algi). Wcieraj je rano i wieczorem. A ponieważ nie mniej ważny od kosmetyków jest masaż, nakładając na skórę krem, wmasowuj go kolistymi ruchami. Na koniec oszczypuj ciało palcami. Dzięki temu brzuch szybciej stanie się płaski. Pierwszych rezultatów możesz się spodziewać po 6 tygodniach.

Przygotuj kompres wyszczuplający
Taka kuracja przyspiesza spalanie tłuszczu. Garść liści bluszczu (kupisz w sklepie zielarskim) gotuj w litrze wody na wolnym ogniu przez godzinę. Nasącz gazę ciepłym wywarem, połóż na 30 minut na brzuchu, przykryj folią. Kompres stosuj 3 razy w tygodniu przez dwa miesiące.

Ćwicz codziennie
Każda aktywność: jazda na rowerze, pływanie, spacer, taniec wpłyną korzystnie na wygląd brzucha. Szczególnie skuteczne są wykonywane codziennie brzuszki i skręty (możesz je robić też w pracy na krześle obrotowym).

Skoryguj dietę
Jedz 4–5 posiłków dziennie, kolację przygotuj 4 godziny przed snem. Unikaj słodyczy, alkoholu i napojów gazowanych.

DOBRE RADY:

• Trzymaj się prosto, ściągaj łopatki. Wtedy biust będzie podniesiony, a talia optycznie się wyszczupli.
• Noś bieliznę korygującą, która spłaszczy brzuszek.
• Zrezygnuj z biodrówek – podkreślają wypukłości. 


12 komentarzy:

  1. eh 6 weidera próbowałam 2 razy, za 1 razem odpadłam jakoś po 10 dniach, a na drugim po 16-17 i też nie widziałam żadnych efektów, aczkolwiek doszłam do wniosku, że to jest dla wyrobienia mięśni w płaskim brzuchu, a nie z tłuszczykiem i pewnie dlatego nie działało niestety ;P no i oczywiście noworoczne postanowienie.. zacząć ćwiczyć ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przed wakacjami mam zamiary zacząć 6, ale czy się uda...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatne informacje... ;) Na pewno skorzystam z nich ;D

    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Próbowałam kiedyś robić 6 Weidera, ale oczywiście mi zbrzydło po jakimś (niedługim) czasie. :x

    OdpowiedzUsuń
  5. ja moge to samo powiedzieć co thoughtlessness, że po czasue brzydnie;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Tego demota chyba wywieszę sobie na ścianie!!

    OdpowiedzUsuń
  7. kiedyś ćwiczyłam, ale teraz nie moge robić brzuszków itd:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś robiłam szóstkę ;) ale nie było zbyt dużych efektów. Pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili ;) może poobserwujemy się nawzajem?

    OdpowiedzUsuń
  9. robię większość tych ćwiczeń, które przedstawiłaś ;) niestety teraz odpuściłam sobie na okres świateczny. tak tak, lenistwo. przyłączam się do poprzedniczek, mi A6W także zbrzydła po niedługim czasie.

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie jest już śnieg.
    Dzięki.
    super notka, pomocne ćwiczenia, po Swiętach trzeba będzie spalić troszkę tłuszczyku ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Spróbuję ćwiczeń. Bardzo fajny blog, obserwuję ;)

    Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń